Ustaw jako startową   |   Dodaj do ulubionych

 



Aktualności
2016-05-11; 07:23:15 | Motoryzacja
Miejska limuzyna – recenzja Forda Mondeo Hybrid
Hybrydowy Ford Mondeo to wygodny, przestronny i elegancki samochód wprost stworzony do jazdy w mieście. Prócz pierwszego wśród europejskich Fordów silnika hybrydowego samochód kryje wiele innych zalet i ciekawostek. Zaś przystępna cena i zaskakująco niskie spalanie nie pozwalają przejść obojętnie obok tego modelu.

Na pierwszy rzut oka Mondeo najnowszej generacji to dopracowany i piękny samochód, który potrafi przyciągać spojrzenia przechodniów. Długość nadwozia (4,87 m.) agresywny wygląd i ciekawa linia sprawiają, że ten model można traktować jak limuzynę. Jednak to tylko (dla innych aż) wrażenia wizualne, zaś najciekawsza strona tego samochodu kryje się w jego wnętrzu.

Najważniejsze jest wnętrze
Pod maską hybrydowego Mondeo znajdziemy 2 litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem o łącznej mocy 187 KM. Zaś elektryczna jednostka napędowa umiejscowiona jest w bagażniku. Zespół akumulatorów litowo-jonowych o łącznej mocy 1,4 kWh pozwala uzyskać w mieście spalanie w okolicach 2,8 litra na 100 km. (jak podaje producent). W rzeczywistości wygląda to tak, że w korku lub w ścisłym centrum miasta gdzie obowiązuje strefa 30 km/h, miejska limuzyna Forda jedzie wyłącznie używając silnika elektrycznego. Benzynowy silnik załącza się dopiero, gdy chcemy zdecydowanie przyśpieszyć lub wjeżdżamy na drogę, gdzie możemy jechać więcej niż 70 km/h. Niewielkim minusem tej hybrydy jest brak możliwości ładowania akumulatorów z gniazdka, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że poruszamy się nim po mieście i nie mamy czasu lub miejsca, gdzie można naładować akumulatory ten minus przestaje być ważny.
Ładowanie silnika elektrycznej następuje w Mondeo Hybrid podczas hamowania i tutaj twórcy tego auta mogą pochwalić się, że aż 95% energii z hamowania jest odzyskiwane. Ponadto pozwala to w znaczący sposób oszczędzać klocki oraz tarcze hamulcowe.

Jeśli chodzi o szybkość załączania się silnika benzynowego i wzrost mocy samochodu, po raz kolejny producenci się postarali. Wystarczy wcisnąć mocniej gaz, aby silnik spalinowy rozpoczął działanie i niemal w tym samym momencie dostaniemy potrzebną moc, która pozwoli nam szybciej ruszyć lub wyprzedzić inny samochód. Warto wspomnieć, że fordowska hybryda to dość dynamiczny samochód, ponieważ rozpędza się do 100 km/h zaledwie w 9,2 sekundy, co w porównaniu z benzynowymi i wysokoprężnymi modelami Mondeo jest dobrym wynikiem.



Dynamiczny, wygodny, duży samochód, który nie jest ładowany z gniazdka, potrafi być ekonomiczny? Jak to możliwe?
Spalanie Forda Mondeo Hybrid to chyba jego największa zaleta. Jak podają producenci samochód w mieście spali 2,8 litra na 100 km., w cyklu mieszanym 4,8 l. na 100 km., a na trasie tylko 5 litrów. Brzmi rewelacyjnie! W rzeczywistości jest równie dobrze. Oczywiście takim samochodem trzeba nauczyć się jeździć, aby zbliżać się do tak niskiego spalania, lecz nawet osoba z ciężką nogą zdziwi się jak niewiele ten samochód spala benzyny. Aby osiągnąć tak niskie spalanie inżynierowie z Michigan w USA, gdzie produkowany jest silnik elektryczny musieli się sporo nagłowić. Jednak udało się im tego dokonać dzięki ograniczeniu konieczność korzystania z silnika spalinowego. Silnik elektryczny zasila klimatyzację i pompy wodne (główna i dodatkowe, np. obiegu cieczy w nagrzewnicy), potrzebny jest też do chłodzenia kontrolera pod maską i akumulatorów w bagażniku. Dzięki temu samochód na trasie spala tyle co niewielki diesel, a w mieście można się chwalić bezgłośną pracą silnika, ponieważ w korku lub na parkingu jeździmy wyłącznie na silniku elektrycznym. Ważne, że moment załączenia się silnika spalinowego możemy monitorować na dużym ekranie przed kierowcą, co pozwala jeszcze bardziej oszczędzać na benzynie.

Przechodząc do samej jazdy Mondeo Hybrid na pierwszy plan wysuwa się bezstopniowa automatyczna przekładnia skrzyni biegów, która dodaje dynamiki autu, jednak na początku jest trudna do wyczucia. Samochód na drodze zachowuje się jak prawdziwa limuzyna. Jest cichy, zawieszenie wspaniale radzi sobie z nierównościami, a ostre zakręty nie są żadnym wyzwaniem dla tego auta. Deska rozdzielcza nie jest przeładowana elektroniką, a kierowca za kółkiem nie czuje się jak w wielkim trudnym do prowadzenia aucie, a raczej jak w skrojonym na miarę aucie miejskim. Minusem jest niewielki prześwit samochodu, jednak czujniki parkowania pozwolą uniknąć spotkań zbyt wysokimi krawężnikami.



Ile kosztuje ta limuzyna?
Jak na samochód o tak wielu zaletach, a co dla wielu najważniejsze niskim spalaniu Mondeo Hybrid kosztuje podobnie jak bogato wyposażone modele benzynowe oraz jest tańsza od wielu modeli Mondeo z silnikiem wysokoprężnym. Samochód dostępny w salonach jest o 120 300 zł, a jego najbogatsza wersja Titanium Hybrid to koszt 130 500 zł. Dzięki temu hybrydowy model Forda jest bardzo konkurencyjnym rozwiązaniem dla osób decydujących się na zakup samochodu napędzanego również elektrycznie. Z tego samochodu ekolodzy z pewnością powinni być dumni. Może nie pozwala on na pokonywanie długich tras wyłącznie na silniku elektrycznym, ale w mieście niemal nie przyczynia się do powstawania smogu, ponieważ przy spokojnej jeździe używa tylko napędu elektrycznego.

Ford Mondeo Hybrid to piękny samochód o przyjaznym i wygodnym wnętrzu z bardzo ekonomicznym silnikiem i w dobrej cenie. Każdy kto zastanawia się nad zakupem auta tej klasy, nie powinien przejść obojętnie obok tej pozycji, a jedna jazda testowa pozwoli mu poznać wszystkie zalety tego auta i sprawi, że nie będzie można o nim zapomnieć.

Poleć artykuł swoim znajomym


Jeszcze nie dołączyłeś do nas na Facebooku? "Zalajkuj" nas teraz


powróć do strony głównej
 









Zdjęcie tygodnia

W Bajce wiosną jest bardzo wesoło!


Cytat tygodnia
Radosław Witkowski (prezydent Radomia): Oszałamiająca frekwencja świadczy o tym, że wybory dla radomian były bardzo ważne.








Wiadomości sportowe

Copyright 2009-2014 RadomdomNews.pl
Oprogramowanie: KaizenSoft