Ustaw jako startową   |   Dodaj do ulubionych

 



Aktualności
2016-05-21; 08:39:15 | Motoryzacja
Dzień z Fordem Mondeo Hybrid
Samochód kompletny - tak z całą pewnością można określić pierwszą hybrydę wyprodukowaną przez Forda. Mondeo Hybrid to bardzo dobrze wykonany samochód, którego wygląd przyciąga spojrzenia, a wnętrze pozwala odpocząć. Dziś postaram się Państwu przedstawić, jak wygląda ten samochód z perspektywy kierowcy.

Przygotowując się do testowania piątej generacji Forda Mondeo byłem przekonany, że dostanę samochód, którym będę musiał uczyć się jeździć na nowo. Wszystko z powodu dużej ilości elektroniki, o której piszą producenci. Rzeczywistość jednak wyglądała nieco inaczej. Na początek nieco zaskoczył mnie kluczyk z systemem KeyFree, który wystarczy mieć w kieszeni, żeby otworzyć i odpalić samochód. Już dwie godziny później poznałem zalety tego systemu, ponieważ gdy pakowałem zakupy do samochodu, nie musiałem szukać kluczyka po kieszeniach. Wystarczyło pociągnąć za klamkę, aby dostać się do środka auta.

Siadając za kierownicą Forda Mondeo Hybrid od razu zapominamy, że kierujemy niemal 5-metrowy samochód. Świetnie wyprofilowany fotel, dopasowana kierownica i pełna atrakcji - aczkolwiek bez przesady, żeby nie skupiać tylko na sobie uwagi - deska rozdzielcza, sprawiają że czujemy się jak w dużo mniejszym zgrabnym aucie, które reaguje na każdy ruch. Ponadto regulacja foteli oraz kierownicy jest możliwa w wielu płaszczyznach, dzięki temu można rozsiąść się wygodnie według wszelkich upodobań.





Teraz czas na jazdę. Osobiśie dla mnie mankamentem okazał się system uruchamiania silnika. Pewnie dlatego, że rzadko jeżdżę automatami i nie za bardzo to lubię. Ale chcąc szybko uruchomić silnik zapominałem procedury wrzucenia odpowiedniego biegu, wciśnięcia hamulca i dwukrotnego naciśnięcia przycisku start. Na szzęście to szczegół, który z biegiem czasu wykonuje się automatycznie, bez namysłu.

Kiedy już możemy ruszać, fantastycznym uczuciem okazuje się jazda na silniku elektrycznym. Ta cisza i świadomość, że nie potrzebuję benzyny, by ruszyć z miejsca jest nie do opisania. Oczywiście, gdy potrzebujemy włączyć się do ruchu, samochód natychmiast włącza silnik spalinowy w momencie, kiedy mocniej przyciśniemy gaz. Trudnym do określenia uczuciem jest zaś korzystanie z bezstopniowej skrzyni biegów, w której nie słuchać zmiany przełożeń i nie czuć charakterystycznego kucnięcia samochodu. Mondeo Hybrid po prostu przyśpiesza cały czas równie intensywnie, czy to z 20 km/h do 60 km/h, jak z 80 km/h do 120 km/h. Dlatego w mieście trzeba uważać, żeby przez zbyt długie przytrzymanie pedału gazu nie stracić prawa jazdy. Dynamika to bowiem jedna z głównych cech tego auta.

Najciekawszą jego zaletą jest, że samochód nie spala dużo więcej benzyny w przypadku dynamicznej i ostrej jazdy, niż w przypadku spokojnej i płynnej.Związane jest to z systemem ładowania akumulatorów poprzez hamowanie, ale również przez zastosowanie bezstopniowej skrzyni biegów i nowoczesnego silnika.

Gdy nauczymy się uruchamiać samochód bez przeszkód, poznamy zasady pracy silników elektrycznych oraz sprawdzimy moc auta zostaje tylko cieszyć się jazdą. Wnętrze jest dokładnie wyciszone, a zawieszenie pozwala jechać po nierównej wybrukowanej ulicy bez zbędnego dyskomfortu. Układ skrętny podobnie jak wnętrze pozwala zapomnieć o wielkości tego auta i daje pewność oraz znakomitą przyczepność w zakrętach.

Tej generacji Mondeo często zarzuca się przeładowanie elektroniką obecne w większości samochodów podobnego segmentu. Dla mnie elektronika w tym aucie jest jednak bardziej niepotrzebna niż przeładowana, ponieważ jeśli ktoś bardzo chciałby korzystać z wszystkich systemów wspomagających parkowanie, aktywnego tempomatu, rozpoznawania znaków itp. to z łatwością by ich używał, ponieważ przyciski są dobrze oznaczone, a wyświetlacze obok zegara z prędkością sporo podpowiadają. Nowinką, którą ułatwia życie, poprawia bezpieczeństwo i, co najważniejsze, nie trzeba jej włączać, aby działała, jest skrętność soczewek reflektorów. Pozwala to lepiej doświetlać zakręty w nocy, ale również pomaga rozpoznawać znaki. Na pochwałę zasługuje również zmiana oświetlania drogi w zamkniętych parkingach, na oświetlonych ulicach oraz w zupełnej ciemności. Dzięki temu kierowca widzi dużo więcej i czuje się pewniej w nocy.

Sceptycy o Fordzie Mondeo Hybrid mogliby napisać, że jest przeładowanym elektronicznie autem z hybrydą, której nie można wykorzystać na trasie. Zdecydowanie bardziej jednak pasuje do niego określenie miejskiej limuzyny, która pozwala odpocząć na kierownicą. A przyciągający wzrok wygląd i eleganckie wnętrze sprawiają, że kierowca może czuć się dumny z posiadanego auta. Dlatego polecam ten samochód osobom jeżdżącym dużo po mieście. W jego wnętrzu nawet stanie w korkach to czysta przyjemność...


Poleć artykuł swoim znajomym



Jeszcze nie dołączyłeś do nas na Facebooku? "Zalajkuj" nas teraz


powróć do strony głównej
 









Zdjęcie tygodnia

W Bajce wiosną jest bardzo wesoło!


Cytat tygodnia
Radosław Witkowski (prezydent Radomia): Oszałamiająca frekwencja świadczy o tym, że wybory dla radomian były bardzo ważne.








Wiadomości sportowe

Copyright 2009-2014 RadomdomNews.pl
Oprogramowanie: KaizenSoft