Ustaw jako startową   |   Dodaj do ulubionych

 




Aktualności
2017-10-03; 11:19:14 | Edukacja
Czy mieszkańcy Mazowsza lubią matematykę?
Matematyka, nie bez powodu nazywana królową nauk, stanowi podstawę wielu mechanizmów współczesnego świata. Jednocześnie jest jedną z tych dziedzin nauki, która podczas edukacji sprawia uczniom największe problemy. Pomimo negatywnego nastawienia wyniesionego ze szkolnej ławy, aż 53 proc. badanych z regionu centralnego (woj. mazowieckie i łódzkie) deklaruje jednak, że lubi matematykę – tak wynika z badania, przeprowadzonego na zlecenie MathRiders.

Powszechnie uważa się, że królowa nauk to narodowy kompleks Polaków. Odkąd przywrócono obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki, jest to jeden z najczęściej niezdawanych i poprawianych przedmiotów. Jednak, jak wynika z badania MathRiders, aż 53 proc. badanych z Mazowsza i okolic między 18. a 55. rokiem życia lubi matematykę. W skali ogólnopolskiej najwyższy wskaźnik sympatii (59 proc.) deklarują respondenci w wieku 25-34 lata. Co istotne, pozytywny stosunek uzależniony jest również od wykształcenia ankietowanych. Aż 70 proc. Polaków po studiach deklaruje zamiłowanie do matematyki, natomiast wśród osób z wykształceniem podstawowym jest to jedynie 45 proc

Wyniki naszego badania napawają optymizmem, ponieważ pozytywny stosunek do matematyki jest jednym z warunków koniecznych do osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie. Od kliku już lat obserwujemy wzrost świadomości wśród rodziców, którzy przestają myśleć o matematyce w kategoriach szkolnych ocen, natomiast zaczynają dostrzegać potencjał i korzyści z rozwijania tych umiejętności u swoich dzieci. Utrwalanie pozytywnego wizerunku królowej nauk jest szczególnie ważne w kontekście najmłodszych. Jeśli odpowiednio wcześnie sięgniemy po odpowiednie środki i zainteresujemy ich matematycznym światem, nauka nie będzie kojarzona tylko z abstrakcyjnymi obliczeniami. Pamiętajmy, w naszym dorosłym życiu matematyka jest obecna w wielu codziennych sytuacjach: od podliczania domowego budżetu, promocji w sklepach, przez podatki, aż po szacowanie, ile puszek farby potrzeba do pomalowania ścian - komentuje Małgorzata Grymuza, ekspert MathRiders.

Szkolne wspomnienia
Ponad połowa mieszkańców Mazowsza przyznaje, że matematyka sprawiała im trudności w czasie edukacji szkolnej. Jednocześnie, 9 proc. z nich deklaruje, że uczęszczało na zajęcia dodatkowe, a 44 proc. rozwiązywało problemy samodzielnie. Biorąc pod uwagę wyniki ogólnopolskie najliczniejszą grupą (61 proc.), która wspomina kłopoty z królową nauk są osoby między 35. a 44. rokiem życia. Najrzadziej takie negatywne odczucia mają natomiast respondenci od 25 do 34 lat. Co ciekawe, aż 65 proc. osób z wykształceniem wyższym deklaruje, że nie miało żadnych problemów z matematyką w szkole.

Nauka matematyki w szkole jest dużym wyzwaniem zarówno dla nauczyciela, jak i uczniów. Warunkują to takie czynniki jak: duże klasy, zróżnicowane tempo przyswajania wiedzy oraz podstawa programowa do zrealizowania. Niezależnie od tego, należy wystrzegać się sytuacji, w których sprowadzamy matematykę tylko i wyłącznie do obliczeń wykonywanych w zeszycie. Może to zniechęcić nawet najzdolniejszych oraz najbardziej zainteresowanych uczniów. Pamiętajmy również, że umiejętności matematyczne wpływają na ogólny rozwój człowieka. Jak wynika z naszego badania, Polacy, którzy nie mieli problemów w nauce matematyki, obecnie mogą pochwalić się wykształceniem wyższym – podsumowuje Małgorzata Grymuza.
***

MathRiders to międzynarodowy program edukacji matematycznej, będący jednym z systemów franczyzowych wchodzących w skład grupy Helen Doron. Konsorcjum od ponad 25 lat dostarcza nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych dzieciom na całym świecie. Zajęcia MathRiders prowadzone są na od ponad 10 lat, z czego w Polsce od 2009 r. Aktualnie na terenie całego kraju znajduje się prawie 40 placówek, a ich liczba stale rośnie.
Program edukacji matematycznej MathRiders przeznaczony jest dla uczniów w wieku 2 do 19 lat. Opracowana przez światowej klasy pedagogów metoda łączy najnowocześniejsze techniki nauczania przedmiotów ścisłych. Jej istotą jest zwiększanie motywacji dzieci i młodzieży do nauki algebry, arytmetyki oraz geometrii. MathRiders ukazuje uczestnikom kursów codzienne zastosowanie matematyki i kształtuje umiejętność logicznego myślenia.

Poleć artykuł swoim znajomym


Jeszcze nie dołączyłeś do nas na Facebooku? "Zalajkuj" nas teraz


powróć do strony głównej
 












Zdjęcie tygodnia

Tak długo wyczekiwaliśmy na wiosnę, że rzeczywiście, nie warto jej deptać...

Cytat tygodnia
Lech Mosiołek (autor, działacz): Klub bez legendy jest jak człowiek bez duszy. Tą ostatnią dla Radomiaka są bracia Czachorowie!








Wiadomości sportowe

Copyright 2009-2014 RadomdomNews.pl
Oprogramowanie: KaizenSoft