![]()
2018-06-23; 07:44:19 | Radom Pociągi na linii Radom-Warszawa pojadą szybciej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otrzymają z UE prawie 476 milionów złotych na remont linii kolejowej pomiędzy Warką i Radomiem. Koszt inwestycji realizowanej przez zarządcę linii kolejowych wyniesie prawie 826 milionów złotych, w tym blisko 476 milionów złotych pochodzić będzie z dofinansowania UE. powróć do strony głównejUmowę o dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 podpisali 22 czerwca 2018 r. Przemysław Gorgol, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych (rządowej instytucji, która ocenia wnioski i przyznaje dofinansowanie) oraz Ireneusz Merchel, Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A i Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity S.A. - Polska jest liderem w UE pod względem wykorzystywania środków na transport. Realizujemy wielkie projekty, których celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna. Każda kolejna podpisana umowa przybliża nas do tego celu – podkreślił Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury. Inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przewiduje modernizację linii kolejowej numer 8 na odcinku Warka – Radom. Odcinek ma długość prawie 43 kilometrów. Linia nr 8 jest linią pasażersko-towarową. Na odcinku Warszawa Okęcie – Warka jest to linia dwutorowa, natomiast na trasie Warka – Radom – jednotorowa. Co zostanie zrobione w ramach inwestycji? Kolejowa spółka między innymi: - zbuduje drugi tor na trasie Warka – Radom, - przebuduje istniejący most nad Pilicą, - zbuduje wiadukty tam, gdzie linia przecina się z drogami o największym natężeniu ruchu, - przekształci część stacji i mijanek w przystanki osobowe, - dostosuje 10 stacji i przystanków do potrzeb osób z niepełnosprawnością, - wdroży elektroniczny system zarządzania ruchem. W efekcie pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością nawet 160 kilometrów na godzinę, a towarowe – 120 kilometrów na godzinę. Inwestycja ma być gotowa w 2023 roku. - Warszawę i Radom dzieli 100 kilometrów. Wielu Radomian pracuje w stolicy. Dzisiaj mają do wyboru dojazd do Warszawy częściową ekspresówką, który zajmie im od 1 godziny do 1,5, albo dojazd koleją 2–2,5 godziny. O tym, że Radom i Warszawę połączy wreszcie szybki pociąg, który będzie konkurencją dla samochodu, mówiło się od lat, jednak do tej pory niewiele się działo. Jeśli na poważnie myślimy o rozwoju polskiej kolei, ta inwestycja jest dla kolejarzy koniecznością – mówił obecny podczas podpisania umów wiceminister inwestycji i rozwoju Witold Słowik. - Prace na odcinku Warka – Radom to ważny krok w kierunku dalszego wzmacniania roli transportu kolejowego w zintegrowanym systemie transportowym kraju. Dzięki tej inwestycji, wspartej unijnym dofinansowaniem, poprawi się komfort jazdy podróżnych, a czas przejazdu ulegnie skróceniu – podkreślił Przemysław Gorgol, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych Poleć artykuł swoim znajomym Jeszcze nie dołączyłeś do nas na Facebooku? "Zalajkuj" nas teraz
fot. cupt.gov.pl ![]() ![]()
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Radosław Witkowski (prezydent Radomia): Oszałamiająca frekwencja świadczy o tym, że wybory dla radomian były bardzo ważne. ![]() ![]() ![]() [2019-02-08; 21:32:55 ![]() [2019-02-08; 21:28:43 ![]() [2019-02-08; 00:50:04 ![]() [2019-02-08; 00:36:38 ![]() [2019-02-07; 23:21:52 ![]() [2019-02-07; 09:38:47 ![]() [2019-02-07; 08:59:08 ![]() [2019-02-06; 10:54:32 ![]() [2019-02-06; 10:43:09 ![]() [2019-02-05; 14:15:22 |