Ustaw jako startową   |   Dodaj do ulubionych

 




Aktualności
2018-09-13; 20:27:27 | Radom
Edukacyjne postulaty kandydata PSL-u
Na oddechu dzieci idących do szkoły opiera się nasz świat - takie motto przyświecało panelowi dotyczącemu oświaty, podczas którego Adam Duszyk, kandydat na prezydenta Radomia zaprezentował swoje postulaty

- Polskie dzieci traktuje się jak króliki doświadczalne - ocenił Adam Duszyk reformę Anny Zalewskiej. - Pracuję w szkole od 22 lat i jestem naocznym świadkiem permanentnej reformy. Od roku 1990 na polskiej szkole jest przeprowadzany niekończący się eksperyment. Owszem utworzenie gimnazjów przez AWS spotkało się z totalną krytyką. Rozdzielenie 12-latków, przenoszenie ich na inne osiedla i wyrywanie z naturalnego środowiska rodziło liczne patologie. Jednak polska szkoła, a przede wszystkim nauczyciele sami sobie z tym problemem doskonale poradzili. I kiedy wszystko zaczęło już jako tako funkcjonować, to PiS wykorzystał starą niechęć przeciw gimnazjom, myśląc, że się naród ucieszy, jak wrócą stare podstawówki. Bez szerokich konsultacji dokonano totalnego zdemolowania systemu, który już bardzo dobrze działał. Nowe podstawy programowe cofają polską szkołę do XIX wieku. Jest to typowa reforma strukturalna, która nie poprawi jakości pracy szkoły, a największą krzywdę robi się znowu dzieciom. Nadmiar biurokracji, który zalewa polską szkołę spowoduje, że zamiast uczyć nauczyciele będą produkować tony dokumentacji. Nie będzie się liczyło, czy nauczyciel nauczył tylko, czy ma na to dokument. Temat wpisany w dzienniku będzie rachunkiem za pracę nauczyciela. A gdzie w tym wszystkim jest uczeń? W przyszłym roku do szkół średnich przyjdą dwa roczniki jednocześnie. Mają pecha, że trafiło właśnie na nich. Szkoły nie są przygotowane do przyjęcia uczniów w podwójnej ilości. Już dzisiaj dzieci uczą się do późnych godzin wieczornych. W związku z tym nie mogą korzystać z zajęć pozalekcyjnych w Domach Kultury, które zwyczajowo zaczynają się od godziny 15. Odwiecznym problemem jest także niedofinansowanie nauczycieli, którzy stali się dzisiaj pariasami naszego społeczeństwa. Dla każdego narodu, który poważnie myśli o swojej przyszłości nie ma rzeczy ważniejszej niż edukacja - tłumaczył.

Obecnie proponuje debatę z nauczycielami i rodzicami na temat funkcjonowania radomskich szkół. - Trzeba wsłuchać się w ich głosy i realnie pomóc w rozwiązywaniu ich problemów - mówił. Proponuje m.in. darmowe przejazdy do szkół, ciepły posiłek dla każdego ucznia, ograniczenie liczebności klas, uruchomienie aplikacji mobilnej dla uczniów i rodziców z informacjami o ofercie radomskich szkół oraz powołanie klas dwujęzycznych w szkołach podstawowych.

W przyszłości chciałby zrealizować tzw. e - Tornister - zintegrowaną platformę edukacyjną, zastępującą tradycyjne podręczniki i ćwiczenia w szkole. Multimedialny tablet zawiera również lektury, encyklopedie oraz narzędzia, wspierające proces edukacji i rozwoju osobistego. Uczeń, zamiast przynosić ciężkie książki, korzysta z lekkiego tabletu. Jego plecak jest dzięki temu bardzo lekki. Nauczyciel ma dostęp do materiałów dydaktycznych oraz dodatkowych zasobów przydatnych dla przygotowania lekcji. e - Tornister jest zawsze z uczniem. W szkole, w domu, w czasie wolnym – edukacyjny tablet daje swobodę dostępu do treści edukacyjnych oraz Internetu. Nauka może być kontynuowana w dowolnym momencie.

Nie zapomniał także o nauczycielach. - Warszawskie szkoły próbują podbierać naszemu miastu najlepszych nauczycieli. Musimy stworzyć jakiś system zachęty do pracy w tym zawodzie i pozostawania w Radomiu. Nauczyciele zarabiają tak mało, że miasto powinno o nich zadbać przynajmniej w taki sposób. Basen, siłownia, teatr, kina i muzea byłyby dostępne dla radomskich nauczycieli za złotówkę za okazaniem specjalnej karty. Resztę refundowałoby miasto - mówi.

Przedstawił także pomysł wprowadzenie elementów systemu skandynawskiego. - Należy zintegrować pracę: przedszkoli, szkół podstawowych, szkół średnich oraz Uniwersytetu. Uczeń realizujący projekt edukacyjny lub naukowy musi mieć dostęp do wszystkich instytucji oświatowych, które mamy w Radomiu - wylicza. Wskazał także powołanie przy Wydziale Edukacji Centrum Pomocy Zakładania przy szkołach Fundacji i Stowarzyszeń oraz efektywne wykorzystanie budynków szkolnych w godzinach popołudniowych.

Adam Duszyk podkreślił także, czego nie wolno zepsuć i co należy pochwalić? - Na pewno dualne kształcenie zawodowe - pionierski projekt w skali całej Polski, który został wdrożony z inicjatywy radomskich przedsiębiorców przy wsparciu władz miejskich i funkcjonuje perfekcyjnie. Uczniowie radomskich szkół zawodowych zdobywają praktykę pod okiem doświadczonych instruktorów w nowoczesnych zakładach przemysłowych naszego miasta. Chwała im za to - podkreśla.

Na podsumowanie podkreślił markę VI LOim. J. Kochanowskiego w Radomiu. - W ostatnim rankingu „Perspektyw”, który zebrał dane z 20 lat. VI LO im. Jana Kochanowskiego zajmuje 10. miejsce w Polsce na 2186 liceów ogólnokształcących. Jest to prawdziwa perła w koronie Radomia. Takiej szkoły nie ma np. Poznań, Lublin, Białystok i wiele innych większych od Radomia miast. Ta szkoła jest najlepszym ambasadorem Radomia - kończy.

Poleć artykuł swoim znajomym



Jeszcze nie dołączyłeś do nas na Facebooku? "Zalajkuj" nas teraz


powróć do strony głównej
 










Zdjęcie tygodnia

Popisy zespołu Frecce Tricolori jeszcze długo pozostaną w pamięci lokalnych fanów lotnictwa

Cytat tygodnia
Lech Mosiołek (autor, działacz): Klub bez legendy jest jak człowiek bez duszy. Tą ostatnią dla Radomiaka są bracia Czachorowie!








Wiadomości sportowe

Copyright 2009-2014 RadomdomNews.pl
Oprogramowanie: KaizenSoft